Workshop-kit for marketingafdelingen

Slip for røvsyge idéer og få direkte adgang til din egen genialitet! 

(Uden at spilde tiden på “plejer”)

Vil du have værktøjerne, der giver dig adgang til HELE dit kreative potentiale, når du og dine kolleger arbejder med markedsføring?

Kender du det her – I skal markedsføre:
> et produkt
> en kampagne
> jeres kerneværdier
> et arrangement
… eller noget helt andet

I samskabelsens tegn sætter I jer sammen og brainstormer på en masse idéer.

Og der kommer med garanti en MASSE idéer.

Men…

Hvis du så også skal være sådan helt ærlig.

Så føles idéerne af og til som middelmådige, genbrug eller måske endda ligefrem som tyvegods fra konkurrenterne.

Ik?

Følelsen af frustration når du bare VED, at du kan gøre det ENDNU bedre, men at du bare liiiige mangler at knække nødden.

Det er som om, den der geniale idé bare ikke helt tager form.

Og til sidst følger tanken, kun få kreative mennesker tør sige højt: “Er jeg god nok?”

I desperationens fællesskab prøver vi så at tale halv-fesne idéer op, som var de lavet af pureste guld, velvidende at idéen, vi sidder med, er lige så elegant, som en hjørnesofa på vej ned af en trappe.

MEN…

…den GODE nyhed er

Idéerne – de der virkelig geniale af slagsen – de er inde i dit hoved et stedde gemmer sig bare.

Og – både du og dine kolleger kan lære at komme meget hurtigere derind, hvor idéerne gemmer sig. Nemlig ind i jeres geni-zoner – et eldorado af idéer, hvor der vrimler med tanker, og hvor den største udfordring er at vælge fra.

“Give me the freedom of a tight brief”

– dét er, efter min mening, et af de mest rammende citater fra reklame-legenden David Ogilvy.

Jo mere konkret og håndgribelig en ramme vi får at arbejde ud fra – jo mere frihed har vi til at turde slippe kreativiteten løs.

Med dette workshop-kit får du og dine kolleger berusende idéer og high-fives hver eneste gang, I brainstormer.

I bliver nemlig taget i hånden og guidet skridt for skridt igennem en proces, hvor I, både individuelt og som samlet team, får masser af mulighed for at slippe kreativiteten løs og maximere jeres kreative mindset.

Og det bedste er:
> I kan tage workshoppen, præcis når det passer ind i JERES planer
> I behøver hverken en facilitator, coach eller andre personer, der koster kassen

– Det giver meget mere frihed og flere penge til is


Med dette workshop-kit lærer du og dine kolleger

> Hvorfor I får de samme idéer (og hvad I skal gøre for at undgå det)
> Hvordan du og dine kolleger kommer ind i geni-zonen (uden at skulle tilbringe 4 dage på at stirre tomt ud i luften)
> Hvordan I ALLE kommer til at bidrage til nye idéer (Ja, alle!)


Efter workshoppen har du


En skudsikker metode til at få adgang til et slaraffenland af ideer du ellers ALDRIG ville have fået


Den grundlæggende forståelse for, hvorfor du og dine kolleger er påvirket af vanetænkning, og hvordan I kan “snyde” hjernen


Metoden I kan bruge til at skabe innovativ marketing, stærkere produkter og gennemtænkte strategier. (og bare rolig – “reverse brainstorming”, “brain writing”,  “disney-modellen” og andre klichéer er IKKE en del af repertoiret. Til gengæld lærer både du og dine kolleger et nyt rammeværktøj, I kommer til at bruge igen og igen)


Indsigt i hvordan vores hjerne fungerer, når vi skal have nye ideer og hvordan vi kan trigge den til at være meget mere kreativ


Den komplette workshop-plan med redskaber, arbejdsbog, videoer og alt I har behov for. Uanset om du er soloselvstændig eller en marketingafdeling på 30 personer


Opskriften på hvordan I kan blive VED med at forny jer selv, så I kan skabe federe brands og bedre salg

Workshoppen bygger på frameworket fra Coffee Break Innovation, som er præcis de samme værktøjer, som både Novo Nordisk, Nilfisk, KMD, Haldor Topsøe, og mange andre virksomheder har haft gavn af.

> Få fingre i nøjagtig de samme værktøjer lige her

“Jeg har fået en metode til at udbygge mine ideer og udfordre vanen”

Mette Legind Gøth, Campaign Manager hos Codan

“Det har været en øjenåbner for mig, hvor kreativ man bliver af at dele idegenereringen ud over flere dage. Jeg har ikke bare fået et kursus, jeg har fået en metode, der gør, at jeg løbende kan videreuddanne mig”

Maria Nilsson, Scrum Master

“Metoden har tydeliggjort for mig, hvad en god ide kræver, og at det ikke ”bare kommer af sig selv”

Helena Ring, Ejer af Midtjysk Marketing

“Tidligere har jeg haft en forventning om til mig selv, at hvis satte mig ned og tænkte mig virkelig godt om, så skulle jeg også kunne komme på den fantastiske idé. Nu ved jeg, at der skal mere til.”

Else Vindshøj, Product Owner hos KMD

“Metoden har givet mig en helt konkret ide til, hvordan jeg får taletid hos nye potentielle kunder, uden at booke et møde”

Sanne B, Partner hos Urban Cut

“Nu tør jeg give plads til de skøre ideer”

Christina Vasbo, Ejer af PowerPointDesign

Workshop-kittet er helt præcist for…

> Dig, der sidder som en del af et større eller mindre marketing-team, der gerne vil have en veldesignet workshop, hvor alle får lov til at bidrage til nye idéer

> Dig, der sidder som leder af en kreativ afdeling, der gerne vil have, at dine medarbejdere spiller bedre sammen, når de skal have nye idéer

> Dig, der allerede har succes med jeres markedsføring, men ved, at der er ENDNU mere at komme efter

> Dig, der synes, jeres markedsføring begynder at køre i ring

Efter workshoppen har du

Alle forudsætningerne for aldrig nogensinde at jagte middelmådige eller brugte idéer

Den effektive trin-for-trin metode til at komme ind i din geni-zone. Ja – stedet der vrimler med idéer og muligheder, og hvor det udelukkende er et spørgsmål om at hive idéer ned fra hylderne og hvor ingen siger stop.

En knivskarp forståelse for, hvad der reelt skal til for at få idéer, der kilder de helt rigtige steder, og hvordan både du og dine kolleger lykkedes med at skabe disse idéer. Sammen.

En arbejdsgang og en gennemtestet metode for at skabe de bedste betingelser for kreativitet. Både alene og sammen med andre.

Konkrete idéer til netop det projekt I ønsker at arbejde på i workshoppen

Dan Ravn

Underviseren er idémanden Dan Ravn.

Dan Ravn har arbejdet som idémager og Art director i reklamebranchen siden 1998.

Dan har blandt andet arbejdet med idéudvikling for kunder som:

Novo Nordisk, Coloplast, Novozymes, Volvo, Viasat, Carlsberg,
Grimbergen, Jacobsen, Dong, Statoil, Nivea, Arla, Nybolig, and NCC.

Udover kreativitet er hans store passion menneskelig adfærd og hvordan vi kan påvirke den.

Dan formår at formidle på en jordnær og forståeligt måde, så alle kan følge med.

Din investering for at slippe for røvsyge idéer og i stedet få direkte adgang til din egen genialitet er …

INTRO-TILBUD: KUN 1.280,- + moms pr. deltager

– Det svarer nogenlunde til 45 minutter med en konsulent
(der plaprer løs uden at give dig de værktøjer, du egentlig har brug for)

Eller cirka hvad det koster, at have en medarbejder siddende i 4 timer, uden at komme med nye idéer

BONUS HVIS DU ER HURTIG

Er du blandt de første 50 der køber, smider jeg ikke bare én, men S-E-K-S bonus’er oven i hatten.

Du får:
1) Power Spørgsmål – lær at stille spørgsmål der generer idéer
2) Alt-det-de-andre-overser-metoden
3) Blind-spot-metoden – lær at spotte blind-spots når I brainstormer
4) Skala-metoden – skaler mere idéer og se et større potentiale
5) Blomster-metoden – se nye idéer blomstre op over det hele
6) CBI-Pocket – Individuel co-creation på 20 minutter

Disse bonus’er har en værdi af 540,- kroner

Sådan foregår workshoppen

Workshoppen tager udgangspunkt i jer og jeres projekter. Vælg derfor et fælles projekt I vil arbejde på. Eksempelvis en lanceringskampagne.

Bestil derefter et workshop-kit til det antal deltagere I ønsker at være.

Planlægning

På side 1 i arbejdsbogen vil I i fællesskab blive guidet igennem forståelsen og planlægningen af workshoppen.

Herefter har I en helt klar køreplan med datoer og deadlines for jeres forløb.

Individuel forberedelse


Inden I mødes til jeres første workshop, bliver I individuelt guided til, hvordan I forbereder jer, så alle møder op fyldt med inspiration.

Opstarts-workshop


På den første workshop får I defineret et klart mål samt skitset jeres kreative legeplads. Workshoppen afsluttes med, at alle deltagere får en personlig udfordring, som de skal prøve at løse over de kommende dage.

Tidsforbrug: ca. 3 timer

Individuelt forløb


I denne fase bliver alle individuelt guidet til, hvordan de kan forfølge deres egen nysgerrighed og få adgang til de gemte guldkorn.

Tidsforbrug: ca. 4 timer fordelt over flere dage.

Feedback


I denne fase mødes I to og to og bytter idéer. I fællesskab bliver I med videoer og øvelser guidet til, hvordan I tager ejerskab og rent faktisk forbedrer hinandens idéer, istedet for bare at give feedback.

Tidsforbrug: ca. 1 time

Afsluttende workshop


Her finder I de bedste idéer. I tager guldet fra alle idéer og tanker med ind i puljen, og laver en plan for at teste jeres idéer.

Tidsforbrug: ca. 3 timer

Q&A

I samme øjeblik du har bestilt workshoppen, modtager du en mail med dine log-in informationer til kursusmaterialerne. Du kan nu tyvstarte og se onlineforedraget bag Coffee Break Innovation.

Kort efter piler jeg ned på posthuset med din arbejdsmappe, inspirationskort og alle de materialer du i øvrigt får brug for til workshoppen.

Alt du skal bruge for at gennemføre workshoppen er en computer/telefon/tablet, en internetforbindelse og noget at skrive med

Workshop-Kit’et består af en arbejdsmappe, inspirationskort, researchkort, videoer, planlægnings-skema, workshopoversigt, specialfarvet post-its, lim samt et online foredrag

Kan alle være med? Ja. Hvis du kan lave en søgning på Google og kan følge en simpel instruktion, så kan du også være med her.

Er der nogen workshoppen IKKE egner sig til? Ja. Hvis du elsker at springe over hvor gærdet er lavest og tror, at idéer kommer uden at du arbejder for dem, så er denne workshop helt sikkert IKKE noget for dig.

Hvornår foregår workshoppen? Workshoppen foregår lige præcis, når det passer dig og dine kolleger. I modtager alt I skal bruge til workshoppen. Herefter åbner I arbejdsbogen, der på første side hjælper jer med at planlægge forløbet. Præcis når det passer ind i jeres hverdag.

Kan jeg tage workshoppen, hvis jeg kun er mig? Ja. Du kan sagtens tage workshoppen, selvom du er alene eller soloselvstændig. Her kan det dog være rigtig godt at alliere dig med en sparringspartner.

Skal alle deltagere have deres egen arbejdsbog? Ja. Alle der skal være med i workshoppen, skal have deres eget workshop-kit. I kommer til at arbejde både i grupper og hver for sig, så man kan desværre ikke deles om et kit.

>> Er du klar? Bestil et workshop-kit til det antal deltagere I er på linket her

100%-På-Stedet-Idé-Garanti

Jeg samler kun på glade kunder!

Og hvis du (imod forventning) skulle stå tilbage efter workshoppen uden at have fået nogle brugbare idéer eller metoder, så tager du din pakke og sender retur, så refunderer jeg din investering.

Min eneste betingelse er, at du gør det indenfor 30 dage. At du har fulgt lektionerne, som de er angivet, og at du har brugt den tid, der er angivet.