logo

Brainstorm PRO

BRAINSTORM PRO
- Få markant bedre idéer

Uanset om I skal brainstorme på en marketingkampagne, kunderejser, produktudvikling, eller hvordan man ændrer adfærd, så designer og faciliterer jeg jeres brainstorm og forbereder alt, så I kan læne jer tilbage, og få idéer I aldrig har set før.

18 ÅRS ERFARING

Jeg har arbejdet professionelt med brainstorming i mere end 18 år, og har styret kreative processer i både små og store forsamlinger. Med min baggrund i reklamebranchen og min uddannelse i adfærdsdesign, har jeg designet og forfinet en proces, der åbner op for kreativiteten, samtidig med at deltagerne bliver holdt i hånden og guidet hele vejen.

 

Igennem seks faser bliver deltagerne inspireret, guidet og ”provokeret” til at tænke nyt.

Seks faser til bedre idéer

brainstorm_og_faa_bedre_ideer_fase_1
I denne fase finder vi inspiration. Vi bruger tid på at analysere og bryde inspirationen ned i atomer. Det er nemlig ikke inspirationen i sig selv der er interessant. Det interessante er hvordan det får folk til at føle, tænke og handle

brainstorm_og_faa_bedre_ideer_fase_2
I denne fase reflekterer deltagerne over inspirationen. I tavshed skriver hver person spørgsmål ned på blanke kort. Spørgsmålene dannes ud fra de byggesten, man har fundet i inspirationsfasen, ens egne udfordringer, og de trends der er i markedet. Man kommer ikke med løsninger eller svar, kun spørgsmål. Jo mere konkrete jo bedre.

brainstorm_og_faa_bedre_ideer_fase_3
De to forgående faser afføder en masser tanker og idéer. I denne fase starter den mere ”klassiske” brainstorm, hvor man siger sine idéer højt, men i modsætning til de traditionelle brainstorms, bruger man spørgsmålene fra fase 2, som provokation til at styre forløbet. På den måde sikrer man at alle arbejder i den samme retning, hvilket skaber flow. Hver gang brainstormen går i stå, trækker man et nyt spørgsmål.

brainstorm_og_faa_bedre_ideer_fase_4
I denne fase tager vi ord, tanker og billeder og omsætter til idéer. Samtidig bytter grupperne idéer. Hver gruppe modtager dermed en anden gruppes idéer, og øvelsen er nu, at gøre idéerne endnu bedre. Dette skaber fælles idéer, som alle grupperne får en aktie i.

brainstorm_og_faa_bedre_ideer_fase_5
Idéerne sorteres nu efter den matrix der er vigtigst for opgaven. Eksempelvis efter pris og effekt. Tid og ressourcer etc. Sorteringen giver et klart overblik, over hvilke idéer der er de bedste at gå videre med.

brainstorm_og_faa_bedre_ideer_fase_6
I den sidste fase, tager vi udvalgte idéer, går skridtet videre og laver en prototype. Afhængig af hvad vi brainstomer på, kan en prototype være alt lige fra en fysisk prototype, til et bruger-interface, en markedsføringskampagne eller et touchpoint med en kunde. Prototypen bruges til at kvalificere idéerne.

Naked Goat  //  Tel. 5050 7063  //  ide@nakedgoat.dk