logo

Sådan får du dine kunder til at tale om dig (word of mouth)

Naked_goat_word_of_mouth

Ville I øge jeres omsætning, hvis I fik at vide hvordan?

Denne artikel fortæller dig, hvordan I kan øge jeres omsætning. Spørgsmålet er bare om I gider?

Gør mig glad – like eller kommenter artiklen på LinkedIn for at dele budskabet.

Når jeg går med min hund om morgenen, ser jeg ofte den samme mand på cykel. Min kæreste og jeg har flere gange talt om ham til trods for, at ingen af os kender ham. Jeg har sågar fortalt om ham til venner og bekendte, og nu sidder jeg og skriver om ham.

Grunden til, at jeg genkender lige netop ham blandt de hundredevis af andre cyklister, der hver dag cykler forbi, er, at han cykler med et par kæmpestore fyrværkeribriller. Den gamle slags der fylder hele krydderen, og som lukker helt til med lufthuller i siden. De må være nye, for han plejede ellers at cykle med et par smarte blå skibriller fra 80’erne.

Hvis han var et produkt, ville han klart være det produkt, alle kendte og talte om. Han skiller sig nemlig ud og får folk til at tale.

Hvis I kan få jeres kunder til at tale om jer, vil I se en markant forskel på bundlinjen. Word-of-mouth driver nemlig 20% af salget ifølge WOMMA (Word of Mouth Marketing Association).

Et større studie fra 2014 viser ydermere, at Word-of-mouth ved større beslutninger, er op til 100 gange mere effektivt end betalt markedsføring.

Det kommer næppe som en overraskelse for nogen, at word-of-mouth er en af de mest effektfulde former for markedsføring, og at det, der kan skabe word-of-mouth, er WAUW-oplevelser. Eksempelvis talte jeg med en større butikskæde i sidste uge, der også kunne fortælle, at netop de, havde stor fokus på at skabe en WAUW-oplevelse for deres kunder.

Men nu kunne jeg godt være lidt grov, for jeg tør godt vædde en Audi (en af de store) på, at de leverer præcis den samme service som alle de andre – bare i en anden nuance af grå. Jeg kommer nemlig lige fra en af deres butikker. Min kæreste er også fast kunde hos dem, og da jeg spurgte hvorfor, var svaret “Jeg havde engang en ven, der arbejdede der, og så var det nemmeste bare at blive”.

Er det WAUW?

Vi mennesker har en fuldstændig “fantastisk” evne til at leve i fornægtelse, og blive forblændet af, at vi trods alt nåede halvvejs i mål.

Vi ved også udemærket godt, hvordan vi får en sundere krop, mere mentalt overskud, og hvordan vi kan leve længere. Alligevel æder og drikker vi som svin, og selvom vi står med fråde om munden efter at have ædt 12 halvfesne roulader fra DanCake, føler vi på magisk vis alligevel at kalorieregnskabet går op, for vi var jo nede og træne i onsdags.

Vi ved det hele. Vi gør det bare ikke.

Vil du se noget, som er WAUW, og vil du prioritere at bruge jeres egen viden til at øge jeres omsætning, SÅ KLIK HER! – ellers kan du bare lukke vinduet, og fortsætte din dag som du plejer.

__________________________________

//Dan Ravn, idéfacilitator

nakedgoat.dk // ide@nakedgoat.dk // Tel. 5050 7063

JEG HJÆLPER JER MED AT BRAINSTORME OG UDNYTTE DET GULD, I IKKE VED I HAR!

Jeg faciliterer idéudvikling, der skaber tættere relationer til jeres kunder, skarpere produkter, og en gennemført brandoplevelse.