logo

Skab en bedre kunderejse

Sådan skaber du den perfekte kundeoplevelse

Her er nogle bud på, hvordan min dårlige start på dagen, ville have vendt det hele til en oplevelse, jeg ville have fortalt om længe efter.

1. Manglende parkeringsplads

Løsning: Lav en drop-off plads
Fra løsning til en oplevelse: Få malet en stor grøn drop-off firkant ved indgangen, så jeg ikke kan overse den. Herfra tager I jer af min bil og støvsuger den, imens jeg prøvekører en bil.

2. Dårlig kaffe

Løsning: køb kaffe udefra eller anskaf en god kaffemaskine

3. Jeg er ikke kendt i området

Løsning: Lav en rutevejledning til mig på GPS’en

4. Jeg kan ikke finde tilbage

Løsning: Hav jeres adresse som favorit i bilens GPS, og vis mig hvordan den virker.
Punkt 2,3,4 - Fra løsning til en oplevelse: Forprogrammér den bedst tænkelig rute på GPS’en, hvor jeg både kommer på motorvej, landevej og i bykørsel. Lav en aftale med Starbucks, espressohouse eller anden kæde, og giv mig en kupon til en coffee-to-go. På den måde bliver min prøvetur til en udflugt, og den tid hvor jeg står og drikker min kaffe, har jeg rig mulighed for at stå og forelske mig i bilen. Det vil være en længere tur, ja. Men jo længere tid jeg har med bilen, jo mere forelsket bliver jeg. Ved at forprogrammere ruten, er det også nemmere at beregne, hvornår jeg er tilbage. Det behøver jo ikke være alle, der får denne tur, men som sælger kan du sikkert hurtigt spotte de seriøse.

5 Leveringstid:

Løsning: De fleste bilmærker har en app. Gør det til en del af app’en, at jeg kan følge produktionen af min bil med en nedtæller til afhentningstidspunktet. Så er det også nemmere at pushe beskeder ud, hvis der skulle være forsinkelser.

6. Aflevering

Løsning: Sørg for selv at være tilstede.
Fra løsning til en oplevelse: Forlæng min oplevelse af god service, og forlæng dermed tiden hvor I er top-of-mind. Giv mig 10 vaskekort med til Q8 med jeres logo på.

Forestil dig en forskel, det vil gøre, hvis I rent faktisk afsætter tid og ressourcer til at arbejde seriøst med at give jeres kunder en bedre oplevelse.

I sidste uge faldt jeg over en update på linkedIn, hvor der var en der skrev om sin fantastiske oplevelse med Emiraterne – den har fået over 650 likes og 27 kommentarer - hvor meget tror du den reklameværdi er værd?

Dowload arbejdsark

Hvis du tilmelder dig mine artikler, får du ud over mine ugentlige artikler, nogle arbejdsark du kan bruge til at skabe et overblik over jeres kundeoplevelse.

NakedGoat_kundeoplevelse_print-4

Vil du vide mere om idéudvikling hos Naked Goat, og om at skabe en idékultur, eller er du bare nysgerrig, så lad os drikke en uforpligtende kop kaffe

//Dan Ravn
Naked Goat

tlf 5050 7063
email ide@nakedgoat.dk