logo

Gladere_kunder

Sådan bliver I bedre til at skabe sammen

Man kan sagtens finde masser af eksempler på, hvordan man brainstormer. Nettet bugner med dem. Det forudsætter bare to ting. 1: At man kan få idéerne. 2: At ens underbevidste usikkerhed ikke filtrerer dem fra.

Den ideelle brainstorm ser sådan her ud:

problem

Men når vi nu ved, at usikkerhed er vores største fjende, når vi brainstomer, er det i første omgang ikke så interessant at få medarbejdere til at gå fra A til B. Det interessante ligger i at designe, hvad der ligger mellem A og B. Det er faktisk dette arbejde jeg bruger mest tid på at designe, når jeg faciliterer brainstorms.

Ved at bryde idégenerering ned i mindre skridt, fjerner man usikkerhed, og skærper fokus.

Eksempel: Lad os sige, at I skal brainstorme på, hvordan I kan skabe stærkere relationer til jeres kunder.

Dette ville jeg eksempelvis bryde ned i disse 6 steps:

1: Find gode eksempler fra konkurrenter og andre brancher

2: Kolonne 1: Brainstorm over ord og vendinger, der beskriver, hvad det “hjælper” dig med / sparer dig for / guider dig til eller hvad det nu er det gør.

3: Kolonne 2: Brainstorm over ord der beskriver de følelser, det sætter i gang hos dig

4: Find de tre vigtigste ord fra hver kolonne og oversæt dem til netop din branche. Et ord som ”convenience” kan i en branche være lig med tidsbesparende og i en anden branche være lig med færre valg. Men få skrevet dem ned.

5: Du har nu to kolonner med tre ord/sætninger i hver. Én der beskriver servicen, og én der beskriver en følelse. Det giver 9 kombinationsmuligheder. Skriv hver kombination ned på hvert sit stykke papir

6: Først nu starter brainstormen så. Gå ét ark igennem ad gangen, og brainstorm ud fra den givne kombination.

Gå-hjem-møde: “Idékultur på arbejdspladsen”

Vil du inspireres, skubbes og forstå, hvordan vi får bedre idéer, så book mig til et gå-hjem-møde, hvor jeg kommer ud i jeres virksomhed. I får konkrete eksempler og snuser til teknikker, der åbner jeres øjne for, hvad et enkelt ord kan betyde for co-creation.

I kommer til at lære:

> Hvordan fungerer vores hjerne, når vi skal få nye idéer
> Hvilke rammer skal der være for, at innovation kan vokse
> Hvordan kan man fremprovokere nye idéer
> Hvordan kan ét enkelt ord gøre en kæmpe forskel, når I skal skabe idéer sammen.

Varighed: 1 time
Pris: 5000,-  ekskl. moms og kørsel
Pris for personer på inspirationslisten: 2500,- ekskl. moms og kørsel
Sted: Hos jer, eller på Vesterbrogade 26, København

Hvis du vil booke mig til et gå-hjem-møde, så send en mail til ide@nakedgoat.dk eller ring på 5050 7063

Vil du ikke gå glip af guldkorn, der kan bringe dig frem i bussen?

Tilmeld dig inspirationslisten, og få tilsendt inspiration, værktøjer og andre brugbare idéer fra Naked Goat direkte i din indbakke.

Når du tilmelder dig mine artikler, får du ud over mine ugentlige artikler, nogle arbejdsark du kan bruge til at skabe et overblik over jeres kundeoplevelse, så I kan gå fra slatten service til WAUW.